Dzięki innowacyjnym lekom, napędzającym rozwój na rynku farmaceutycznym, firma Boehringer Ingelheim dotarła w 2022 r. do rekordowej liczby pacjentów!
• Dostarczyliśmy leki rekordowej liczbie 30 mln pacjentów, głównie dzięki sprzedaży empagliflozyny i nintedanibu.
• Nakłady na badania i rozwój sięgnęły 5 mld EUR, tj. 21% sprzedaży netto.
• Sprzedaż netto wzrosła o 10,5% i osiągnęła wartość aż 24,1 mld EUR (po uwzględnieniu różnic kursowych).
Ingelheim, Niemcy, 29 marca 2023 r. – Firma Boehringer Ingelheim ogłosiła znakomite wyniki uzyskane w 2022 r., które pokazują, że aż 30 milionów pacjentów skorzystało w minionym roku z jej innowacyjnych leków oraz, że inwestycje w badania nad nowymi lekami zostały jeszcze bardziej zwiększone. Nakłady na badania i rozwój sięgnęły 5 mld EUR, tj. 21% sprzedaży netto. Sprzedaż netto wzrosła o 10,5% i osiągnęła wartość 24,1 mld EUR (po uwzględnieniu różnic kursowych).
– Rok 2022 pokazał, że nasze długofalowe zaangażowanie w medyczne badania naukowe to dobra strategia. Opracowaliśmy nowe substancje, które mogą okazać się przełomowe dla pacjentów zmagających się z chorobami jeszcze do niedawna uznawanymi za trudne w leczeniu – powiedział Hubertus von Baumbach, Prezes Zarządu Boehringer Ingelheim. – Przyspieszenie prac nad szerokim portfolio produktów, będących obecnie w fazie rozwoju, świadczy o naszym zaangażowaniu w zmianę leczenia chorób układu sercowo-naczyniowego i nerek, stanu zapalnego i chorób układu oddechowego, a także zaburzeń psychicznych, chorób onkologicznych i chorób siatkówki.
W 2022 r. osiągnęliśmy znaczące postępy w rozwoju nowych leków. Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) wydała jedną decyzję w sprawie przyznania statusu terapii przełomowej, trzy decyzje w sprawie zgody na skorzystanie z szybkiej ścieżki rejestracji oraz dwie decyzje w sprawie leków na choroby rzadkie, w odniesieniu do produktów Boehringer Ingelheim. Spodziewamy się, że w okresie najbliższych siedmiu lat nasza firma otrzyma zgodę na rejestrację około 20 leków do stosowania w obszarze Zdrowia Ludzi. W najbliższym roku Boehringer Ingelheim planuje opublikować dodatkowe dane dotyczące leków będących w fazie przygotowania.
W 2022 r. dochody operacyjne całej Grupy wzrosły o 1,4% i osiągnęły wartość 4,8 mld EUR, natomiast dochody po odliczeniu podatków wyniosły 3,2 mld EUR.
– Świetne wyniki sprzedaży oznaczają zdolność do finansowania produktów w końcowej fazie prac rozwojowych i wykorzystywania możliwości średniookresowego wzrostu, a także dalszego inwestowania w nowe technologie. Umożliwią nam też reagowanie na niezaspokojone potrzeby pacjentów w przyszłości – powiedział Michael Schmelmer, członek Zarządu odpowiedzialny za finanse i funkcje korporacyjne.
Empagliflozyna i nintedanib stoją za wzrostem sprzedaży działu Zdrowia Ludzi
Dział Zdrowia Ludzi odnotował wzrost sprzedaży netto o 13,6% – do wartości 18,5 mld EUR (po uwzględnieniu różnic kursowych), głównie dzięki empagliflozynie i nintedanibowi.
Empagliflozyna, stosowana w leczeniu cukrzycy typu 2 i niewydolności serca z obniżoną lub zachowaną frakcją wyrzutową, w największym stopniu przyczyniła się do wzrostu sprzedaży i przychodów w 2022 r. – sprzedaż netto osiągnęła wartość 5,8 mld EUR, co oznacza wzrost o 39,1% (po uwzględnieniu różnic kursowych).
Nintedanib uplasował się na drugim miejscu pod względem wpływu na wzrost przychodów. Nintedanib to lek stosowany w leczeniu idiopatycznego włóknienia płuc oraz niektórych śródmiąższowych chorób płuc przebiegających z włóknieniem. W 2022 r. nintedanib wygenerował sprzedaż netto o wartości 3,2 mld EUR, co – po uwzględnieniu różnic kursowych – oznacza wzrost o 20,6%.
Dział produkcji kontraktowej biofarmaceutyków odnotował roczną sprzedaż netto powyżej 1 mld EUR, co wzmocniło pozycję spółki jako czołowego wytwórcy biofarmaceutyków na świecie.
Dział Zdrowia Zwierząt wprowadzi na rynek około 20 nowych produktów, pierwsze z nich już w 2023 r.
Spowolnienie gospodarcze w Ameryce Północnej, silna konkurencja i spadek sprzedaży netto szczepionek dla trzody chlewnej w Chinach odbiły się na wynikach działu Zdrowia Zwierząt. W 2022 r. sprzedaż netto była podobna jak w roku 2021 i osiągnęła wartość 4,6 mld EUR. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży afoksolaneru, chroniącego psy przed pchłami i kleszczami – jego roczna sprzedaż osiągnęła wartość ponad 1 mld EUR, co oznacza wzrost o 8% (po uwzględnieniu różnic kursowych) i pierwsze miejsce w branży.
W 2022 r. nakłady działu Zdrowia Zwierząt na badania i rozwój wyniosły 464 mln EUR, tj. 10% sprzedaży tej jednostki biznesowej, wyraźnie przekraczając tym samym średni poziom dla branży. Dział Zdrowia Zwierząt ma ambitny plan wprowadzenia na rynek około 20 nowych produktów, a pierwszych z nich już w tym roku. Wśród nowości są innowacyjne produkty chroniące koty i psy przed pchłami i kleszczami, a także przełomowe doustne leki do stosowania w leczeniu cukrzycy u kotów.
Patrząc w przyszłość, Boehringer Ingelheim przewiduje w 2023 r. umiarkowany wzrost (rok do roku), z niewielkim wzrostem dochodów operacyjnych, dającym podstawę do wprowadzania na rynek kolejnych innowacyjnych leków dla ludzi i zwierząt.
Piśmiennictwo
Link do raportu rocznego: https://annualreport.boehringer-ingelheim.com/2022/
Boehringer Ingelheim pracuje nad przełomowymi terapiami, które odmieniają życie ludzi i zwierząt dziś i w przyszłości. Jako czołowa firma biofarmaceutyczna, skoncentrowana na badaniach naukowych, Boehringer Ingelheim tworzy wartość poprzez wprowadzanie innowacji w obszarach, w których istnieją ważne niezaspokojone potrzeby medyczne. Od założenia w 1885 r. Boehringer Ingelheim jest firmą rodzinną, która realizuje swoją stałą, długofalową wizję. Ponad 53 tys. pracowników obsługuje ponad 130 rynków w ramach dwóch działów: leków dla ludzi (Zdrowie Ludzi) i leków dla zwierząt (Zdrowie Zwierząt). Więcej informacji można znaleźć na stronie www.boehringer-ingelheim.com.
Komunikaty Boehringer Ingelheim kierowane do społeczeństwa
Niniejszy komunikat prasowy został wydany przez centralę firmy w Ingelheim w Niemczech i ma na celu przekazanie informacji na temat naszej działalności na całym świecie. Prosimy pamiętać, że informacje dotyczące statusu rejestracji oraz druków informacyjnych zarejestrowanych produktów mogą w poszczególnych krajach być różne. W krajach, w których prowadzimy działalność, mogły zostać wydane lokalne komunikaty prasowe na ten temat.