Etyka w biznesie
Naszym zobowiązaniem jest służenie ludzkości poprzez badania nad chorobami i rozwój nowych leków i terapii.
Zasady, jakimi się kierujemy określa dokument Leitbild, w którym są zdefiniowane nasze wartości korporacyjne. Leitbild służy jako wytyczne i punkt odniesienia dla wszystkich naszych działań. Nadaje kierunek naszym przedsięwzięciom, innowacjom, technologii, organizacji i kulturze korporacyjnej.
Preambuła Leitbild
Boehringer Ingelheim przez ponad 125 swego istnienia był udanym, rodzinnym przedsiębiorstwem i zamierza takim pozostać w drugim wieku swego istnienia. Nie możemy dokładnie przewidzieć przyszłości, ale jesteśmy zdecydowani, aby aktywnie i twórczo odpowiadać na zmieniającą się rzeczywistość. Robimy to w oparciu o nasze doświadczenia i osiągnięcia. Na tym opieramy przekonanie, że możemy kształtować naszą przyszłość.
Zobowiązaliśmy się do służenia ludzkości poprzez badania nad chorobami oraz rozwój nowych leków i terapii. Realizacja tego zadania zależy od zdolności innowacyjnych naszej firmy. We wszystkich działaniach dbamy o ochronę naszych pracowników, infrastruktury i środowiska, ochronę zasobów naturalnych i promowanie świadomości ekologicznej.
Jednocześnie staramy się wspierać gospodarczy i społeczny dobrobyt w krajach i społecznościach, w których prowadzimy działalność. Aby zrealizować nasze cele, musimy osiągać sukces finansowy. To umożliwia nam dokonywanie niezbędnych zmian, pozwala na otwartość i gotowość do wdrażania nowych pomysłów i dalszy rozwój. Utrzymanie i poprawa wydajności przedsiębiorstwa zawsze mają pierwszeństwo przed maksymalizacją zysku w krótkim okresie.
Członkostwo w organizacjach branżowych
Boehringer Ingelheim w Polsce jest członkiem wielu organizacji branżowych takich jak: Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA, Związek Pracodawców Producentów Leków bez Recepty PASMI, Izba Gospodarcza Farmacja Polska oraz Polsko-Niemiecka Izba Gospodarcza AHK.
Członkostwo w organizacjach branżowych jest elementem strategii i kultury organizacyjnej firmy oraz przejawem społecznego zaangażowania biznesu wpływającym na zwiększenie zaufania i stabilności działania firmy. Zobowiązania członkowskie obejmują między innymi dobrowolne podleganie katalogowi norm etycznych stanowiących samoograniczenie i zwiększenie transparentności branży w działalności marketingowej. Boehringer Ingelheim jest sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Przemysłu Farmaceutycznego ZP INFARMA oraz Kodeksu Przejrzystości, a także Kodeksu Etycznego ZP PASMI.

Kodeks Przejrzystości