Firma Boehringer Ingelheim przedstawia pełne wyniki badania CARMELINA® dotyczące stosowania linagliptyny z sercowo-naczyniowym punktem końcowym
· Linagliptyna wykazała podobny długoterminowy profil bezpieczeństwa sercowo-naczyniowego i nerkowego w porównaniu z placebo, u dorosłych chorych na cukrzycę typu 21.
· Wyniki badania CARMELINA® zostały przedstawione podczas 54. dorocznego zjazdu EASD.
Ingelheim, Niemcy, kwiecień 2018 r. — Skoncentrowana na badaniach naukowych firma farmaceutyczna Boehringer Ingelheim dokonała analizy bardzo udanego roku finansowego 2017. Wszystkie segmenty działalności przyczyniły się do wzrostu poziomu sprzedaży netto. Wydatki na badania i rozwój przekroczyły 3 mld euro, z czego ok. 2,7 mld euro przeznaczono na segment leków przeznaczonych do stosowania u ludzi. „W medycynie wciąż jest więcej pytań niż odpowiedzi. Chcemy w dalszym ciągu koncentrować nasze wysiłki na stawianiu czoła wyzwaniom w zakresie badań naukowych. Wysoki poziom inwestycji w badania i rozwój odzwierciedla tożsamość naszej firmy” — wyjaśnił Hubertus von Baumbach, Przewodniczący Rady Dyrektorów Zarządzających
W ubiegłym roku firma Boehringer Ingelheim osiągnęła sprzedaż netto na poziomie niemal 18,1 mld euro, co stanowi wzrost o 15,7% w ujęciu skorygowanym o kurs walutowy (+13,9% w euro). Po skorygowaniu o wszystkie jednorazowe efekty wynikające z transakcji zamiany z Sanofi, firma osiągnęła wzrost sprzedaży netto wynoszący 6,1% w ujęciu skorygowanym o kurs walutowy (+4,4% w euro). Biorąc pod uwagę, że zysk operacyjny wzrósł o ok. 3,5 mld euro, wskaźnik rentowności sprzedaży netto wyniósł 19,3%. W 2017 r. firma zatrudniała ok. 50 000 osób na całym świecie.
Wzrost poziomu sprzedaży netto we wszystkich segmentach działalności
W ubiegłym roku firma Boehringer Ingelheim odnotowała organiczny wzrost we wszystkich segmentach prowadzonej działalności. „Nasze oczekiwania w szczególności przekroczył segment naszej działalności związany z lekami przeznaczonymi do stosowania u ludzi” — podkreślił Michael Schmelmer, Członek Rady Dyrektorów Zarządzających odpowiedzialny za finanse. „Głównym czynnikiem warunkującym wzrost była nasza działalność na rynku amerykańskim i rynkach wschodzących”.
Istotne sukcesy w segmencie leków przeznaczonych do stosowania u ludzi
W segmencie leków przeznaczonych do stosowania u ludzifirmie Boehringer Ingelheim udało się w ubiegłym roku wygenerować sprzedaż netto przekraczającą 1 mld USD w przypadku każdego z sześciu leków. Należą do nich działający na układ oddechowy lek tiotropium, lek przeciwzakrzepowy etaksylan dabigatranu, przeciwcukrzycowe leki linagliptyna i empagliflozyna, lek nintedanib, który jest podawany w rzadkiej chorobie — idiopatycznym włóknieniu płuc (ang. idiopathic pulmonary fibrosis, IPF) oraz lek telmisartan wykorzystywany w leczeniu nadciśnienia tętniczego. W sumie poziom sprzedaży netto leków przeznaczonych do stosowania u ludzi wzrósł o 6,9% w ujęciu skorygowanym o kurs walutowy do ponad 12,6 mld euro (+5,0% w euro). Wzrost ten był szybszy niż ogólny wzrost na rynku. Segment leków przeznaczonych do stosowania u ludzi odpowiadał zatem za ok. 70% całkowitej sprzedaży netto.
Rok 2017 był również bardzo udanym rokiem dla Boehringer Ingelheim pod względem badań i rozwoju. Firmie udało się rozpocząć badania kliniczne 13 nowych substancji czynnych po raz pierwszy stosowanych u ludzi. Firma skupia się na obszarach terapeutycznych chorób kardiometabolicznych, onkologii, chorób układu oddechowego, a także chorób ośrodkowego układu nerwowego i immunologii. „Dysponujemy niezwykle konkurencyjnym portfelem 80 projektów w przygotowaniu” — stwierdził von Baumbach. „Daje nam to solidne perspektywy zrównoważonego rozwoju działalności, w szczególności w odniesieniu do innowacji przynoszących korzyści chorym”.
W wyniku dodatkowej sprzedaży netto wygenerowanej przez transakcję (pomiędzy Boehringer Ingelheim a Sanofi dotyczącą wymiany części obszarów działań — przyp. red.) poziom sprzedaży netto w segmencie zdrowia zwierząt wzrósł ponad dwukrotnie do 3,9 mld euro. Największy udział w sprzedaży netto wygenerowały dwa środki pasożytobójcze: afoksolaner- najlepiej sprzedający się produkt (546 mln euro), tuż za nim plasuje się FRONTLINE® ze sprzedażą na poziomie 381 mln euro. Sprzedaż netto szczepionki dla świń z grupy ingelvac wyniosła ok. 300 mln euro. Ogółem firma Boehringer Ingelheim wygenerowała ok. 22% całkowitej sprzedaży netto w segmencie zdrowia zwierząt. „Dokonaliśmy znacznego postępu w trudnym i złożonym procesie integracji” — wyjaśnił von Baumbach. „Nasi pracownicy zasługują na pełne uznanie i wdzięczność — to w dużej mierze dzięki ich oddaniu jesteśmy teraz konkurencyjnym graczem, jeśli chodzi o przyszłość działalności segmentu zdrowia zwierząt. Mamy niezwykle korzystną pozycję do dokonywania przełomowych odkryć medycznych, które pozwolą na kontrolę chorób zwierząt na drodze profilaktyki”.
W segmencie wytwarzania leków biologicznych na zlecenie w ubiegłym roku odnotowano wzrost o 10,7% w ujęciu skorygowanym o kurs walutowy do 678 mln euro, co stanowiło 4% całkowitego poziomu sprzedaży netto.
Kompleksowe podejście doleczenia ludzi i zwierząt
Kluczowy cel strategiczny firmy Boehringer Ingelheim to opracowywanie kompleksowych opcji leczenia, korzystnych dla chorych — zarówno ludzi, jak i zwierząt. Przykładem tego są projekty cyfrowe skoncentrowane na chorych. Firma Boehringer Ingelheim założyła niedawno laboratorium cyfrowe BI X oraz powiększyła fundusz Boehringer Ingelheim Venture Fund ze 100 do 250 mln euro, z czego 50 mln ma być przeznaczone wyłącznie na innowacje cyfrowe. „Jednocześnie zawsze zadajemy sobie pytanie, w jaki sposób możemy doprowadzić do jeszcze większej poprawy jakości życia chorych i ich bliskich, a także usprawnienia opcji leczenia dostępnych dla lekarzy” — wyjaśnił Schmelmer.
Perspektywy na rok 2018
W bieżącym roku finansowym firma Boehringer Ingelheim oczekuje niewielkiego wzrostu poziomu sprzedaży netto w ujęciu rok do roku.
Szczegółowe informacje dotyczące roku finansowego 2017 są dostępne do pobrania ze strony internetowej Boehringer Ingelheim pod adresem: www.boehringer-ingelheim.com/news/annual_press_conference
• Raport Roczny 2017: http://annualreport.boehringer-ingelheim.com
Raport Roczny jest także dostępny w formie pliku w formacie pdf w naszej firmowej aplikacji (na iPady i tablety z Androidem), w App Store i Google Play.
• Wystąpienia programowe i prezentacje z Dorocznej Konferencji Prasowej 2018: www.boehringer-ingelheim.com/news/annual_press_conference
Boehringer Ingelheim
Poprawa zdrowia i jakości życia chorych jest celem skoncentrowanej na badaniach naukowych firmy farmaceutycznej Boehringer Ingelheim. W działaniach tych istotne jest skupienie się na chorobach, w przypadku których nie istnieją jeszcze zadowalające opcje leczenia. Firma koncentruje się zatem na opracowywaniu innowacyjnych terapii, które mogą wydłużyć życie chorych. W segmencie zdrowia zwierząt Boehringer Ingelheim stawia na zaawansowaną profilaktykę.
Boehringer Ingelheim — firma rodzinna od momentu jej założenia w 1885 r. — należy do 20 czołowych spółek w branży farmaceutycznej. Każdego dnia około 50 000 pracowników tworzy wartość dzięki innowacjom w zakresie trzech obszarów biznesowych: leków przeznaczonych do stosowania u ludzi, zdrowia zwierząt i leków biologicznych. W 2017 r. firma Boehringer Ingelheim odnotowała sprzedaż netto o wartości niemal 18,1 mld euro. Nakłady na badania i rozwój wynoszące ponad trzy miliardy euro odpowiadają 17,0% wartości sprzedaży netto.
Jako firma rodzinna Boehringer Ingelheim planuje w perspektywie pokoleniowej i skupia się na wynikach długofalowych, a nie doraźnym zysku. Celem firmy jest więc organiczny wzrost w oparciu o własne zasoby przy jednoczesnym otwieraniu się na partnerstwo i strategiczne sojusze w badaniach. We wszystkich swoich działaniach firma Boehringer Ingelheim w naturalny sposób bierze odpowiedzialność za ludzkość i środowisko.
Więcej informacji o firmie Boehringer Ingelheim można uzyskać, odwiedzając stronę www.boehringer-ingelheim.com lub zapoznając się z naszym raportem rocznym dostępnym na stronie: http://annualreport.boehringer-ingelheim.com.