Boehringer Ingelheim będzie rozwijać się dzięki nowym produktom. Podsumowanie roku 2014.
· Liczne pozwolenia na dopuszczenie do obrotu i wprowadzanie nowych leków na rynek
· Wartość sprzedaży netto wyniosła około 13,3mld EUR
· Zysk operacyjny ustabilizował się na poziomie 2,1 mld EUR, a zwrot ze sprzedaży wyniósł 16,1%
Ingelheim, Niemcy, 22 kwietnia 2015 r. – Dzięki licznym pozwoleniom na dopuszczenie leków do obrotu oraz produktom wprowadzonym na rynek w 2014 r. Boehringer Ingelheim — firma farmaceutyczna, której podstawą działania są badania naukowe — znajduje się w doskonałej pozycji do dalszego rozwoju. „Po pełnym wyzwań roku 2014 przyszedł czas skoncentrowania się na wprowadzaniu na rynek wielu nowych produktów oraz na naszej rentowności” — stwierdził prof. Andreas Barner, prezes Zarządu Boehringer Ingelheim, podczas Dorocznej Konferencji Prasowej. „W 2014 r. złożyliśmy wnioski o wydanie pozwolenia na dopuszczenie do obrotu wielu związków i wydaliśmy blisko 2,7 mld EUR na badania i rozwój, ponownie inwestując w naszą przyszłość”.
W 2014 r. firma osiągnęła wartość sprzedaży netto na poziomie około 13,3 mld EUR, co po korekcie walutowej przełożyło się na spadek o 3,2% (-5,3% w ujęciu w EUR). W efekcie zysk operacyjny wyniósł 2,1 mld EUR, a zwrot ze sprzedaży ukształtował się na poziomie 16,1%. W bieżącym roku finansowym firma spodziewa się umiarkowanego wzrostu sprzedaży netto względem roku poprzedniego. W 2014 r. Boehringer Ingelheim zatrudniała 47 700 osób na całym świecie — o jeden procent więcej niż w 2013 r.
Zaplanowano wprowadzenie nowych produktów na rynek
W ubiegłym roku firma Boehringer Ingelheim złożyła wnioski o pozwolenie na dopuszczenie do obrotu dużej ilości leków. Leki wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich miesięcy to preparat do leczenia POChP, połączenie dwóch aktywnych substancji linagliptyny i empagliflozyny, wykorzystywanych w leczeniu cukrzycy typu 2, lek na samoistne włóknienie płuc oraz wprowadzony w styczniu tego roku nintedanib przeznaczony do leczenia zaawansowanego raka płuc u pacjentów cierpiących na raka gruczołowego po chemioterapii.
Wiele wyzwań zakończonych sukcesem
W 2014 r. firmy farmaceutyczne skoncentrowane na prowadzeniu badań musiały zmierzyć się z dynamicznymi zmianami w otoczeniu rynkowym — przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Wynikało to częściowo z zaostrzenia regulacji, co doprowadziło do powstania dodatkowych nacisków na cały sektor farmaceutyczny. „Na dynamicznie zmieniającą się sytuację rynkową odpowiedzieliśmy szybko i skutecznie, zachowując dużą świadomość kosztów” — powiedział Hubertus von Baumbach, członek Zarządu odpowiedzialny za Korporacyjną Radę ds. Finansów.
W 2014 r. kapitał własny Boehringer Ingelheim zwiększył się o 14%, osiągając 8,1 mld EUR. Wskaźnik kapitału własnego firmy wzrósł do 40%. Wzrost wartości środków finansowych do poziomu 8,5 mld EUR zapewnia firmie niezależność niezbędną do przyszłego wzrostu, co najlepiej obrazuje dobrą sytuację finansową grupy.
Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej pozostały na wysokim poziomie 2 mld EUR. Z myślą o dalszym rozwoju firma Boehringer Ingelheim zainwestowała w zwiększenie swojej zdolności produkcyjnej, np. w odniesieniu do produkcji inhalatorów w fabrykach w Dortmundzie i Ingelheim.
Leki na receptę najważniejszym filarem działalności
W ciągu ostatniego roku Boehringer Ingelheim osiągnęła wartość sprzedaży netto w wysokości 10,1 mld EUR w obszarze leków dostępnych na receptę — jej najważniejszym segmencie biznesowym. Jednym z segmentów będących głównymi motorami napędowymi branży w najbliższych latach będą produkty stosowane w leczeniu cukrzycy. Lek przeciwkrzepliwy wniósł do puli sprzedaży netto 1,2 mld EUR. „Obecnie mamy w ofercie wiele produktów należących do grupy najnowszych osiągnięć dostępnych na rynku. Jednak w ciągu najbliższych pięciu lat planujemy w sposób znaczący odświeżyć naszą ofertę produktów ” — powiedział von Baumbach. „A wszystko to dzięki naszym sukcesom w dziedzinie badań i rozwoju”.
Segment leków dostępnych bez recepty (Consumer Health Care) z wynikiem ponad 1,4 mld EUR odpowiadał za 11% sprzedaży netto grupy. Najważniejsze marki w tym segmencie to obecne na całym świecie: BUSCOPAN®, DULCOLAX®, MUCOSOLVAN® i PHARMATON®
W zakresie farmaceutyków dla zwierząt, firma Boehringer Ingelheim w 2014 r. ponownie przekroczyła kwotę 1 mld EUR pod względem wartości sprzedaży netto. Stanowi to wzrost o 6,8% po korekcie walutowej (+5,6% w ujęciu w EUR), a także o 8% łącznej wartości sprzedaży netto grupy. Segment ten osiągnął lepsze wyniki niż średnia na rynku
Produkcja zlecona biofarmaceutyków przyniosła firmie Boehringer Ingelheim w 2014 r. sprzedaż netto o wartości 501 mln EUR.
Stany Zjednoczone, Japonia i Niemcy — trzy najważniejsze rynki zbytu
Trzy najważniejsze rynki — Stany Zjednoczone, Japonia i Niemcy — zapewniły firmie Boehringer Ingelheim w roku 2014 około 55% łącznej wartości sprzedaży netto. W Niemczech osiągnięto sprzedaż netto o wartości 912 mln EUR, w Japonii — 1,7 mld EUR, a w Stanach Zjednoczonych — ok. 4,6 mld EUR.
Perspektywy na rok 2015
W związku z licznymi zmianami w systemach ochrony zdrowia nie obserwuje się obecnie zapowiedzi znaczącego wzrostu w przemyśle farmaceutycznym. „Naszym zdaniem Boehringer Ingelheim znajduje się w doskonałej pozycji do dalszego rozwoju”– stwierdził profesor Barner. „Dlatego też mimo trudnej sytuacji na rynku oczekujemy w 2015 r. umiarkowanego wzrostu przychodów netto ze sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim”.
Więcej informacji na temat roku finansowego 2014 można pobrać ze strony internetowej Boehringer Ingelheim: http://www.boehringer-ingelheim.com/news/annual_press_conference.html
Raport roczny za rok 2014:
http://annualreport.boehringer-ingelheim.com
Raport roczny jest dostępny również w postaci aplikacji (na iPada i tablety Android) w App Store oraz w Google Play.
Boehringer Ingelheim
Grupa Boehringer Ingelheim jest jedną z 20 wiodących firm farmaceutycznych na świecie. Centrala firmy Boehringer Ingelheim w Ingelheim (Niemcy) kieruje globalnymi operacjami z udziałem 146 podmiotów stowarzyszonych i ponad 47 700 pracowników. Celem działania tej rodzinnej firmy założonej w 1885 r. jest badanie, opracowywanie, wytwarzanie i wprowadzanie na rynek nowych leków o wysokiej wartości terapeutycznej, stosowanych zarówno w medycynie, jak i weterynarii.
Ważnym elementem kultury korporacyjnej firmy Boehringer Ingelheim jest odpowiedzialność społeczna. Obejmuje ona zaangażowanie w ogólnoświatowe projekty społeczne, takie jak inicjatywa „Making More Health”, oraz troskę o pracowników. Szacunek, równe szanse oraz godzenie kariery z obowiązkami rodzinnymi tworzą podstawę wzajemnej współpracy. We wszystkich swoich działaniach firma skupia się na ochronie i zachowaniu równowagi środowiska.
W 2014 r. firma Boehringer Ingelheim osiągnęła sprzedaż netto w wysokości około 13,3 mld EUR. Wydatki na badania i rozwój (R&D) stanowią 19,9% przychodów netto ze sprzedaży.
Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej www.boehringer-ingelheim.com.