Największe globalne badanie ankietowe dotyczące rozmów na temat cukrzycy typu 2 prowadzone przez firmy Boehringer Ingelheim oraz Eli Lilly & Company we współpracy z Międzynarodową Federacją Diabetologiczną (IDF)
· W badaniu weźmie udział ponad 10 000 osób z cukrzycą typu 2 oraz ponad 6500 lekarzy pochodzących z 26 krajów.
· Celem badania jest określenie możliwości poprawy jakości początkowych rozmów osób z cukrzycą typu 2 z lekarzami.
· Wnioski z badania zostaną wykorzystane do opracowania rozwiązań zapewniających wsparcie dla lekarzy oraz osób z cukrzycą typu 2.
Ingelheim (Niemcy) oraz Indianapolis (USA), 26 lutego 2014 r. – Firmy Boehringer Ingelheim oraz Eli Lilly and Company ogłosiły po koniec ubiegłego roku rozpoczęcie największego, międzynarodowego badania ankietowego dotyczącego początkowych rozmów lekarzy i osób z cukrzycą typu 2. Ankieta, w której udział weźmie ponad 10 000 chorych na cukrzycę typu 2 oraz ponad 6500 lekarzy pochodzących z 26 krajów, została opracowana we współpracy z Międzynarodową Federacją Diabetologiczną (IDF). Wyniki badania pozwolą uzyskać szczegółowy wgląd w treść początkowych rozmów dotyczących diagnozy oraz określić przypadki, w których wymagane jest dodatkowe leczenie. Ankieta pomoże określić, jaki wpływ mają pierwsze rozmowy z lekarzem na samopoczucie pacjentów oraz wykaże, jakie efekty tych rozmów są zgłaszane przez pacjentów i lekarzy.
Rozpoczęte wcześnie, kompleksowe leczenie cukrzycy typu 2 pozwala ograniczyć liczbę powikłań
i uzyskać lepsze wyniki.[1] [2] Efektywna komunikacja lekarza z osobą chorującą na cukrzycę typu 2 jest niezwykle istotna już od chwili postawienia diagnozy, ponieważ może przyczynić się do lepszego przestrzegania zaleceń, wpłynąć na poprawę jakości życia, zapewnić lepszą samoopiekę, poprawić kontrolę poziomu glukozy we krwi, a tym samym polepszyć wyniki leczenia.[3] [4]
„Dla pacjenta, u którego rozpoznano cukrzycę typu 2, diagnoza może wiązać się z silnymi emocjami
i stresem, z którym, co zrozumiałe, wiele osób nie jest w stanie sobie poradzić. Zapewnienie pacjentom właściwego wsparcia w tym czasie poprzez uświadomienie progresywnego charakteru choroby oraz podkreślenie ogromnego wpływu samokontroli na długoterminowe efekty leczenia, jest istotne już od chwili postawienia diagnozy. Pierwsze rozmowy osób z cukrzycą typu 2 z lekarzami są niezwykle ważne” – podkreśla Anne Belton, wiceprezes Międzynarodowej Federacji Diabetologicznej. „Nowe badanie będzie stanowiło źródło cennych informacji, pomocnych w przy opracowaniu rozwiązań wspierających zarówno lekarzy jak i osoby z cukrzycą typu 2. Analiza wyników pomoże zapewnić realne wsparcie już na początku terapii”. Przedmiotowe badanie pozwoli poznać punkt widzenia lekarzy i osób
z cukrzycą typu 2, sposób, w jaki postrzegają pierwsze rozmowy oraz wskaże aspekty wymagające dopracowania.
Rozwiązania oparte na uzyskanych informacjach zostaną opracowane przez alians firm Boehringer Ingelheim oraz Eli Lilly and Company. Ich celem będzie zapewnienie wsparcia lekarzom podstawowej opieki zdrowotnej oraz przekazania niezbędnej wiedzy osobom z cukrzycą typu 2, która zmotywuje ich do konsekwentnego kontrolowania choroby. Pierwsze wyniki zostaną opublikowane w 2014 r.
Informacje o badaniu ankietowym
Badanie koncentruje się na potrzebach i realiach podstawowej opieki zdrowotnej.
Do analizy pierwszych rozmów z pacjentami z cukrzycą typu 2 wykorzystano zatwierdzone narzędzia badawcze i nowoczesne podejście. Ankieta pozwoli poznać informacje, jakie wynoszą pacjenci z takich rozmów oraz określić ich wpływ na samopoczucie pacjentów i efekty leczenia. Wyniki ankiety dostarczą cennych informacji, umożliwiających opracowanie rozwiązań, które pomogą lekarzom prowadzącym rozmowy optymalnie wykorzystać czas, jaki poświęcają pacjentom, poprzez koncentrowanie się na elementach o decydującym znaczeniu.
Ankieta została opracowana przy ścisłej współpracy z międzynarodowym komitetem doradczym,
w którym zasiadają wybitni eksperci: Anne Belton (Kanada), dr Steven Edelman (USA), dr William Polonsky (USA), dr Matthew S. Capehorn (Wielka Brytania) oraz Su Down (Wielka Brytania).
Informacje o cukrzycy
Szacuje się, że na cukrzycę typu 1 i typu 2 choruje 382 miliony osób na świecie.[5] Częściej występuje cukrzyca typu 2, którą według statystyk diagnozuje się w 90 procentach przypadków cukrzycy.[6] Cukrzyca jest chorobą przewlekłą, która rozwija się, gdy organizm nie produkuje właściwej ilości insuliny bądź nie wykorzystuje jej w prawidłowy sposób.[7]
Alians Boehringer Ingelheim oraz Eli Lilly and Company
W styczniu 2011 r. firmy Boehringer Ingelheim oraz Eli Lilly and Company ogłosiły zawarcie sojuszu
w dziedzinie diabetologii, który koncentruje się na trzech związkach reprezentujących kilka największych grup leków przeciwcukrzycowych. Alians pozwala wykorzystać mocne strony obu czołowych firm farmaceutycznych o globalnym zasięgu dzięki połączeniu imponującej listy innowacyjnych, popartych badaniami rozwiązań firmy Boehringer Ingelheim z nowatorskimi badaniami, doświadczeniem
i pionierskimi dokonaniami firmy Lilly w dziedzinie diabetologii. Dzięki połączeniu sił firmy mogą dać dowód swojego zaangażowania w dążenie do poprawy jakości opieki nad osobami z cukrzycą i wspólnie skoncentrować się na potrzebach pacjentów. Więcej informacji na temat sojuszu można znaleźć na stronie www.boehringer-ingelheim.com lub www.lilly.com.
Firma Boehringer Ingelheim
Grupa Boehringer Ingelheim jest jedną z 20 czołowych firm farmaceutycznych na świecie. Działa na rynkach całego świata za pośrednictwem 140 podmiotów stowarzyszonych i zatrudnia ponad 46 000 pracowników. Jej główna siedziba mieści się w Ingelheim w Niemczech. Od momentu założenia w 1885 r. głównym założeniem tej rodzinnej firmy było prowadzenie badań, opracowywanie, wytwarzanie
i wprowadzanie na rynek nowatorskich leków o wysokiej wartości terapeutycznej, stosowanych w medycynie i weterynarii. Społeczna odpowiedzialność jest centralnym elementem kultury firmy Boehringer Ingelheim. Podstawą globalnej działalności firmy jest zaangażowanie w realizację projektów społecznych, zapewnianie opieki pracownikom oraz ich rodzinom i stwarzanie równych szans wszystkim zatrudnionym. Współpraca i wzajemny szacunek, a także troska o środowisko naturalne i zrównoważony rozwój to istotne czynniki wszystkich działań firmy Boehringer Ingelheim.
W 2012 r. firma Boehringer Ingelheim osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 14,7 mld euro. Wydatki na badania i rozwój w segmencie leków dostępnych na receptę stanowią 22,5% wartości sprzedaży netto.
Więcej informacji można uzyskać na stronie www.boehringer-ingelheim.com
Firma Eli Lilly and Company
Lilly, czołowa firma wprowadzająca na rynek innowacyjne rozwiązania, może się poszczycić coraz większym portfelem produktów farmaceutycznych, w których wykorzystano najnowsze wyniki badań prowadzonych we własnych laboratoriach w różnych częściach świata oraz badań prowadzonych we współpracy z uznanymi organizacjami naukowymi. Lilly, spółka z siedzibą w Indianapolis (w stanie Indiana), dąży do zaspokojenia – dostarczając leki i informacje – najpilniejszych potrzeb leczniczych na świecie. Dodatkowe informacje na temat firmy Lilly można uzyskać na stronie www.lilly.com.
Lilly Diabetes
Firma Lilly to globalny lider w dziedzinie diabetologii od 1923 r., kiedy to do sprzedaży trafiła pierwsza insulina naszej produkcji. Obecnie dążymy do zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb osób cierpiących na cukrzycę poprzez badania i współpracę z innymi ośrodkami, szeroki portfel produktów i nieustanne dążenie do zapewnienia pacjentom rzeczywistych rozwiązań – od leków po programy wsparcia i wiele innych inicjatyw – opracowanych z myślą o poprawieniu jakości życia.
Więcej informacji można uzyskać na stronie www.lillydiabetes.com
Referencje
1. Intensive blood-glucose control with sulphonylureas or insulin compared with conventional treatment and risk of complications in patients with type 2 diabetes (UKPDS 33). UK Prospective Diabetes Study (UKPDS) Group. Lancet 1998;352:837-853.
2. Holman RR, Paul SK, Bethel MA, Matthews DR, Neil HA. 10-year follow-up of intensive glucose control in type 2 diabetes. N Engl J Med 2008;359:1577-1589.
3. Aikens J, Bingham R, Piette J. Patient-provider communication and self-care behaviour among type 2 diabetes patients. Diabetes Educ 2005;31:681-90.
4. Bundesmann R, Kaplowitz SA. Provider communication and patient participation in diabetes self-care. Patient Educ Couns 2011;85:143–147
5. International Diabetes Federation, IDF Diabetes Atlas 6th Edition, Brussels, 2013
6. World Health Organization. Fact Sheet No. 312 What is Diabetes? 2009 [cited 2013 January 2013]; Available from: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs312/en/index.html#
7. International Diabetes Federation. What is Diabetes? IDF Diabetes Atlas 6th Edition, Brussels, 2013